Часопис Национална географија Србија, четврти пут заредом, организовао је конференцију о циркуларној економији, изазовима и примерима добре праксе “Мисли одрживо, заокружи бизнис” на којој су говорили стручњаци и представници релевентних институција. Конференцијом је затворен још један циклус пројекта “Жути оквир” који се током 2023. Године, низом текстова и активности, бавио циркуларном економијом, односно отпадом као вредним ресурсом, као и начинима да он не настане.
Након уводних обраћања Милане Петровић, уреднице часописа Натионал Геограпхиц, Сандре Докић државне секретарке Министарства животне средине и заменика сталног представника Програмa Уједињених нација за развој (UNDP) у Србији, Фабриција Андреуција, публика је имала прилику да слуша сесију коју је подржала (UNDP).
Сесију Иновације у пракси – успешне приче Циркуларне заједнице у Србији модерирала је Ана Митић-Радуловић, аналитичарка циркуларне економије UNDP-а, а њене саговорнице су биле жене које је ова институција подржала да развију своје мале бизнисе и иновативне идеје. Говориле су Санида Кларић, покретачица БиоVИдеа социјалне франшизе, Миљана Мирковић, истраживачица са Института за нуклеарне науке “Винча”, Марина Цвијановић, директорка компаније Еко Био Инвест и Љиљана Вранеш, у име одрживог туристичког комплекса Грало.
Закључено је да за мале привредне субјекте, а посебно бизнисе које воде жене, циркуларна економија представља велику развојну шансу, да су иновације кључне за развој циркуларног пословања, да је сарадња међу различитим секторима изузетно важна, али да је подршка великих институција и достпност зеленог финансирања неопходна.
На првом панелу конференције представљене су идеје и иновације у пословању као и примери добре праксе, док је други панел био посвећен обнављању природе односно начинима на које може да се органиује пословање тако да се загађење сведе на минимум. Трећи панел под називом Потрошња и паковања – какав утицај потрошачи имају на животну средину и како ствари могу да се преокрену, представио је примере из праксе који могу да инспиришу потрошаче да промене своје понашање, али и да компаније усвоје поједине моделе пословања.
Окупљени су се сложили да је сваки корак, велики или мали, важан, како бисмо били посвећени мисији да бринемо о планети као о заједничком дому који треба да оставимо будућим генерацијама.
Пројекат “Жути оквир” су препознале и подржале бројне компаније и институције које своје пословање прилагођавају или су већ прилагодиле принципима кружне економије, а како би пренели своје искуство, инспирисале и едуковале и оне који се још размишљају да пређу на овај модел пословања.